راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی2
نوشته شده توسط : دستگاه تصفیه آب خانگی

هفت گام طلایی در انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی (قسمت دوم)

        

گام سوم اصلی بودن ( اورجینال بودن)  دستگاه تصفیه آب خانگی

 

برای انتخاب یک دستگاه مناسب لازم است از سازنده دستگاه تصفیه آب خانگی که قصد خرید آن را داریم یا  اینکه سازنده این دستگاه چه شرکتی بوده و برای کدام کشور می باشد مطلع شویم. دستگاه تصفیه آب های موجود در بازار معمولا ساخت ایران، چین و تایوان می باشد که مناسب ترین آن ها دستگاه تصفیه آب ساخت تایوان است معمولا دستگاه های ساخت کشور تایوان تحت لیسانس آمریکا می باشند و از کیفیت بالاتر و قیمت مناسبی نسبت به دستگاه های مشابه بر خوردارند.

 

راه دیگر برای تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل (اورجینال) از تقلبی این است که از اصالت فروشنده و فروشگاهی که می خواهیم دستگاه تصفیه آب را از آن خریداری نماییم اطمینان حاصل کنیم یا بهتر بگوییم اطمینان از اینکه دستگاهی که قصد خرید آن را داریم از نظر کیفیت و بهداشتی دارای استاندارد های بالایی هست یا خیر؟

در صورتی که از شرکت یا فروشگاهی خرید می نمائید که قابل اطمینان باشد در مراحل دیگر برای انتخاب دستگاه مناسب برای منزل خود مسیر هموار تری را طی خواهید نمود.

 

گام چهارم انتخاب شیوه مناسب برای تصفیه آب توسط دستگاه آب شیرین کن خانگی

 

در انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی باید شیوه ای که دستگاه اقدام به تصفیه آب می نماید را مورد توجه قرار دهیم. از آنجائیکه شیوه های مختلفی در تصفیه آب خانگی وجود دارد کامل ترین شیوه تصفیه آب به روش اسمز معکوس RO بوده و معمولا شش مرحله ای می باشند. دستگاه های تصفیه آب که به شیوه های دیگر اقدام به تصفیه آب می نمایند توانایی حذف تمامی آلودگی های احتمالی موجود در آب را ندارند بنابراین مناسب ترین و در عین حال کامل ترین شیوه تصفیه آب به روش اسمز معکوس RO  می باشد که در مقاله ای جداگانه به صورت کامل به شرح آن پرداخته ایم.

 

 

 

گام پنجم گواهی نامه ها و استاندارد های دستگاه تصفیه آب خانگی

 

گام پنجم در انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی آگاهی از گواهی نامه ها و استاندارد هایی می باشد که تصفیه آب خانگی انتخابی ما باید دارا باشد گواهی نامه ها و استاندارد هایی که نشان دهنده بهداشتی بودن و کیفیت بالای دستگاه می باشد. در ادامه به معرفی هریک از این استاندارد ها و گواهی نامه های بین المللی می پردازیم و در نهایت روش هایی را بیان می نمایم  که توانایی تشخیص گواهی و استاندارد واقعی از غیر واقعی را داشته باشید.

 

(گواهینامهNSF بنیاد ملی بهداشت)

گواهینامه NSF مهمترین گواهینامه ایست که دستگاه تصفیه آب خانگی مورد نظر ما بایستی آن را دارا باشد این گواهینامه توسط بنیاد ملی بهداشت به دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد و بهداشتی داده می شود. گواهینامه NSF به دستگاهی ارائه می گردد که مراحل مختلف تست و آزمایش را با موفقیت و نیز مطابق با استاندارد های بهداشت جهانی طی کرده باشد. برای اطمینان از اینکه دستگاه مورد نظر دارای این گواهی می‌باشد یا خیر می توانید به سایت مربوط به NSF و یا به سایت خود شرکت سازنده دستگاه مراجعه نمائید و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

 

گواهینامه FDAسازمان دارو و غذای آمریکا

گفتنی است که گواهینامه FDA یک گواهینامه بین المللی است که آمریکا به تولید کنندگان محصولات غذایی، دارویی و پزشکی سراسر جهان می دهد که دستگاه تصفیه آب خانگی معمولا این گواهی نامه را برای دستگاه خود دریافت می کنند در صورتی که علاقمند به مطالعه بیشتر در مورد گواهی نامه FDA هستید اینجا کلیک نمائید. این گواهی نیز یکی از گواهی های معتبر و قابل اطمینانی می باشد که بهداشتی بودن دستگاه را نشان می دهد.

 

گواهی نامه WQA یا گواهی نامه (Water Quality Association)

 

گواهی نامه ROHS

گواهی Restriction of Certain Hazardous Substances که به اختصار ROHS گفته می شود در اوایل سال 2006 در اروپا صادر و به اجرا درآمد و به موجب آن توافق گردید که 6 ماده سمی وخطرناک که برای سلامتی انسان و محیط زیست خطرناک است  را در ساخت محصولات استفاده نکرده وتمامی تولید کنندگان متعهد شدند که این مواد را از محصولات خود حذف کنند تا اجازه پخش تولیداتشان به آنها داده شود.

این مواد عبارتند از کادمیوم، جیوه، کرومیوم، PBB ، BDE و سرب.

 

CE استاندارد اروپا

تصفیه آب خانگی





:: برچسب‌ها: بهترین مارک تصفیه آب خانگی , ویژگی های بهترین دستگاه تصفیه آب , بهترین آب شیرین خانگی , روش انتخاب ت ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: